Even een update! - Reisverslag uit Barbados, Barbados van ElodieNafa - WaarBenJij.nu Even een update! - Reisverslag uit Barbados, Barbados van ElodieNafa - WaarBenJij.nu

Even een update!

Blijf op de hoogte en volg

15 Januari 2014 | Barbados, Barbados

Hier ben ik dan, eindelijk verbonden met mensen die ik ken, lief heb en waar ik mijn verhalen mee wil delen! Ik was eigenlijk niet van plan om een blog bij te houden aangezien ik nooit echt goed ben in verhaaltjes over te brengen, maar nu ik hier zit wil ik graag alles delen! Mijn reis begon donderdag ochtend, mijn wekker stond op 04.30, maar ik was daarvoor al lang wakker natuurlijk. Ik heb misschien een uurtje geslapen doordat ik zo nadacht over alles wat me zou overkomen! Die avond ervoor hebben oma mama en ik samen mn koffers ingepakt.. Dat was een hele klus aagezien ik niet echt wist wat ik mee moest nemen voor een half jaar!! Maar dankzij alle hulp is het me gelukt! De weegschaal op schiphol gaf 22,7 kg aan, ik had dat ene topje toch nog wel mee kunnen nemen tot de 23 kg! Mama, oma en tante Lydie brachten me naar Schiphol en ik wist niet wat me allemaal te wachten stond.. eigenlijk ook wel.. maar het was allemaal heeeeeel onrealistisch.. De laatste knuffels deelde ik uit, maar de tranen kon ik beheersen, mama oma en lydie ook.. wat me verbaasde! Daar ging ik dan, helemaal alleen richting de douane.. nog even achterom kijken en zwaaien en dat was het dan, een half jaar zonder deze lieve mensen! Mijn eerste vlucht ging richting Frankfurt, wat een groot vliegveld is dat zeg! Voordat ik mijn tweede vlucht had moest ik naar gate 98.. ik moest in total 4 liften in en uit voordat ik mijn gate gevonden had! Ik had niet echt tijd om rond te slenteren op het vliegveld want ik had maar een uur om over te stappen van het ene naar het andere vliegtuig. Toen mochten we instappen in het vliegtuig, de lange vlucht naar Barbados. Deze reis verliep vrij snel.. Ik had verwacht dat iedereen zijn Eigen tv'tje zou hebben en films zou kunnen kijken.. maar ze hadden tv's boven de stoelen hangen.. dus ik dacht op het begin dat het een lange vlucht zou worden zonder films.. Maar ik heb me kunnen vermaken met de films die ze draaie.. Er was zelfs een hele goeie bij.. Now you see me.. voor degene die een goeie film willen zien! Het vliegtuig stopte in St. Lucia om wat mensen af te zetten en wat mensen op te pikken.. de rest mocht blijven zitten en hierna moesten we nog 20 minuutjes vliegen voordat we aankwamen in Barbados. Eenmaal aangekomen stapte ik het vliegtuig uit en voelde ik de warme lucht, heerlijk, niet te warm gelukkig. Daarna moest ik langs de douane.. maar daar deden ze een beetje moeilijk omdat ik geen retourvlucht heb en omdat ik hier 6 maanden blijf.. ik werd meegenomen naar een kantoortje, ik moest denken aan de tv serie waarin mensen ook naar een kantoortje moeten omdat ze drugs of iets dergelijks smokkelen. Maar ze waren allemaal heel aardig en gelukkig was ik voorbereid en liet ik hun mijn stage contract zien. Alles was oke en ik mocht mijn koffer op gaan halen! Toen ik buiten was zag ik een collega staan (Christopher) met een bordje met mijn naam het het teken van CTO, het bedrijf waar ik stage loop. Hij bracht me naar mijn huis en daar werd ik verwelkomt door een hele lieve vrouw (Cynthia), ze gaf me gelijk een grote knuffel! Ze was zoooo enthousiast, dat was erg leuk! Ze maakte wat eten voor me en ik ging mijn koffers uitpakken in mn kamer. Ik was doodmoe en ging daarna lekker slapen. De dag erna ben ik de buurt gaan verkennen.. en wat bleek? Mijn pinpas deed het niet.. geen enkele manier om geld te krijgen.. terwijl ik daarvoor nog naar de bank was geweest om alles in orde te maken.. Ik ging naar de bank om een bankrekening te openen maar dat was ook niet mogelijk omdat ik hier maar 6 maanden blijf.. Drama.. want tot nu toe heb ik nog steeds geen geld. Gelukkig is Cynthia zo lief om mij wat geld te lenen! Vrijdag ben ik naar het werk gegaan om kennis te maken met de collega's, allemaal erg leuk! In het weekend ben in naar een klein festival geweest waar ze bloemen en planten showde in een kerk en muziek speelde, gelijk de cultuur geproefd! Verder heb ik genoten van het zonnetje en zoals ze hier doen: alles op het gemak gedaan. Met schaamte moet ik zeggen dat ik nog niet naar de zee ben gegaan.. Maaaar dat is het eerste wat ik ga doen aankomend weekend!! Vandaag was mijn tweede werkdag en mijn baas is nog steeds op vakantie.. Ik kan dus nog niet echt veel doen.. ik ben aan mijn schoolopdrachten begonnen en wat gekletst met de collega's. Mijn werkdagen zijn van half 9 tot half 5. Ik kan elke ochtend meerijden met een collega en terug loop ik meestal naar huis (10 minuutjes lopen). Ik heb vandaag kennis gemaakt met een vrouw uit Luxemburg en een meisje uit Tobago (een eiland hier in de buurt). Het was wel fijn om even iemand te spreken die hier niet vandaan komt en hun ervaringen te horen! Om terug te komen op mijn bankpas probleem.. ik ben erachter waarom hij het niet doet.. Hij was niet ingesteld buiten Europa!! Drama voor niks.. en dus ook voor niks naar de Rabobank geweest thuis.. want daar hebben ze niet veel gedaan blijkbaar! Maaar probleem dus opgelost! Morgen eerst maar eens langs een ATM om geld te halen! Ik ben nog steeds moe elke avond rond 9 uur waarbij mijn ogen dichtvallen en ik ben klaarwakker om 6 uur sochtends.. ik hoop dat ik binnenkort eens aan de Barbadiaanse tijden ga wennen! Vandaag is de eerste dag dat ik internet thuis heb.. ik moet zeggen, ik voel me meteen beter!! Eindelijk met wat mensen kunnen praten en mijn verhalen kunnen delen! Wat fijn dat dit toch allemaal mogelijk is met het internet! Heel veel liefs vanuit Barbados aan iedereen!!

  • 15 Januari 2014 - 07:41

    Jos En Mirella :

    Heeee
    Klinkt allemaal goed! Leuk om alles te kunnen volgen...
    Nog veel plezier!
    Gr Jos en Mirella

  • 15 Januari 2014 - 07:53

    Stephanie:

    Ik dacht ook dat je geen blog zou doen, maar ik vind het super leuk dat je dit doet! De reis was dus wel even spannend op het laatst! Heel fijn dat je nu internet hebt! Kunnen we skypen! Heel veel succes en plezier en ik spreek je snel!

    Xxx

  • 15 Januari 2014 - 08:33

    Mama:

    Niet goed in verhalen vertellen? superleuk schat,xxxx

  • 15 Januari 2014 - 09:03

    Ylonka:

    Super leuk verhaaltje eloo!! Dikke kussen vanuit Dublin :)

  • 15 Januari 2014 - 10:07

    Josiane Nafa:

    Hoi elodie super leuk je verhalen fijn om dat te lezen je kan een boekje van maken van je avontuur ik was heel blij om je verhalen te lezen je maakt gelijk mijn dag goed dikke kusjes ik hou vav jou oma

  • 16 Januari 2014 - 15:28

    Eline:

    Hee Elodie,

    Leuk dat je toch berichtjes wilt plaatsen!
    Heel veel plezier, en veel succes!!

    xx Eline

  • 18 Januari 2014 - 17:08

    Celine:

    heeeel veeeel plezier ik mis je heel erg lief zussie doeggg xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx<3<3

  • 20 Januari 2014 - 15:20

    Gonnie:

    Hoi Elodie, wat een verhaal, en dat de eerste dagen al! Maar ben blij dat alles
    Nu in orde is en begin maar te genieten van het paradijs!
    Vor je het weet zit je weer in ons koude kikkerlandje!
    XxxGonnie

  • 28 April 2014 - 18:28

    Cheska:

    We kijken uit naar je nieuw verslag van de laatste maanden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Barbados, Barbados

Internship Barbados

-

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2014

Het einde is in zicht...

30 April 2014

Dominica & Barbados - Kris, Mama & Celine

26 Februari 2014

Update!

04 Februari 2014

Januari alweer voorbij!

20 Januari 2014

Paradijs!

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 698
Totaal aantal bezoekers 7084

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 08 Juli 2014

Internship Barbados

Landen bezocht: