Januari alweer voorbij! - Reisverslag uit Barbados, Barbados van ElodieNafa - WaarBenJij.nu Januari alweer voorbij! - Reisverslag uit Barbados, Barbados van ElodieNafa - WaarBenJij.nu

Januari alweer voorbij!

Blijf op de hoogte en volg

04 Februari 2014 | Barbados, Barbados

Hallo iedereen! Ik heb de afgelopen weken weer heel wat meegemaakt en dat wil ik graag met jullie delen! De tijd gaat echt heel snel, ik kan niet geloven dat het al februari is! De weken gaan echt snel voorbij, het wordt wat drukker op stage dus dan gaat de dag lekker snel. Ik heb al wat contact gehad met andere eilanden hier in de buurt voor stage. Ik zal even uitleggen wat het bedrijf een beetje doet.. ik werk bij het hoofdkantoor van het Caribisch gebied, 33 eilanden zijn aangesloten bij dit bedrijf om hun land zo goed mogelijk te promoten. Ik heb al contact gehad met een aantal andere eilanden aangezien ik de enige ben in het kantoor die Frans spreekt en Nederlands. Veel eilanden zijn Frans en Nederlands talig dus ze zijn blij dat ik die talen spreek! Ik moet wel zeggen dat ik nog steeds moet wennen aan het werk ritme hier, ik dacht dat het geen probleem zou zijn om me aan te passen aan de 'rustige' werksfeer, maar het is moeilijker dan ik dacht! Ze geven je soms een opdracht waar je een uur over doet, en ze verwachten zelf dat je het pas een aantal dagen later af hebt.. Aangezien ik dat niet gewend ben verveel ik me soms omdat de opdrachten al af zijn. Maar ik dwing mezelf om extra rustig te werken omdat het hier gewoon hoort.. ze verwachten niet dat je snel snel alles doet.. Verder heb ik mijn individuele stage opdracht ernaast wat een onderzoek is naar de economie op het strand. Dit onderzoek gaat over alles wat verkocht word op het strand zoals sieraden, souvenirs, eten, drinken, drugs, etc. Ik heb vorige week enquêtes gemaakt en van de week ga ik beginnen met deze uit te delen en mensen interviewen op het strand. Ik weet het, er zijn ergere dingen om te doen!! Verder zijn mijn weekenden super leuk!! Elk weekend voelt als een heerlijke vakantie hierzo! Vorige week zijn we uitgegaan en zaterdag naar het strand geweest.. wat achteraf een slechte keuze was want het was de hele dag bewolkt met regen, dus we besloten maar bij de strandtent te gaan zitten en uiteindelijk zijn we daar de hele dag blijven zitten en lekker gekletst! 'S avonds zijn we uit eten gegaan en daarna weer op stap! Zondag heb ik lekker uitgeslapen en thuis in de tuin gezeten. Dit weekend begon meteen na het werk, gelijk van het werk af zijn we vertrokken naar een de Banks bierbrouwerij (Banks is hier het bekendste merk), dit bleek geen goed idee want we stonden 2 uur in de file en waren te laat voor de rondleiding! Helaaas! We besloten dan maar uit eten te gaan en savonds lekker op stap! Zaterdag begon avontuurlijk voor mij, ik ging voor het eerst met het openbaar vervoer naar het strand! Je hebt 2 verschillende haltes hier, TO CITY en OUT OF THE CITY. Vanaf mij naar huis strand is naar de stad dus ik stond daar te wachten op de bus, er was iemand aan het wachten bij de halte dus ik heb voor de zekerheid maar gevraagd of ik goed stond! De bus kwam vrij snel en hij stopte dus in de stad Bridgetown.. midden in een straatje ergens.. geen ideeee waar ik was haha.Ik moest het busstation vinden want ik moest een andere bus hebben voor naar het strand. Ik besloot maar wat te wandelen en op een gegeven moment besloot ik het maar te vragen aangezien ik de weg niet wist.. Het bleek dat ik aardig in de buurt was van het busstation! Eenmaal daar aangekomen vroeg ik welke bus ik moest hebben en na 20 minuten kon ik instappen. Paar minuten in de bus en jaahoor ik kon uitstappen, eindelijk, wat een warmte zeg die bussen! En wat een drukte ook! Keiharde muziek in de bussen, je kan amper iemand verstaan! Nu kon ik heerlijk de hele dag op het strand liggen en genieten van het geweldige water! 'S avonds gingen we weer op stap en zondag weer het zelfde verhaal, weer met de bus naar het strand en heerlijk op het strand gelegen! 'S avonds zijn we bij iemand thuis de Super Bowl gaan kijken, een hele happening in Amerika natuurlijk en op dit eiland ook! Rond een uur of 11 was ik weer thuis en dat was maar goed ook! Voldaan van het weekend ging ik gelijk heerlijk slapen! Dit was weer een kleine samenvatting van de afgelopen weken! Ook heb ik vandaag mijn retour ticket geboekt aangezien ik een goeie deal zag! Dus voor iedereen, het is hier geweldig, maar wees gerust, de ticket is geboekt en ik kom terug begin juli haha! Ik ga het hierbij laten voor nu! Heeeel veel liefs aan iedereen!! xxxxxxx

  • 04 Februari 2014 - 08:45

    Sandrine:

    :) ;) :) <3


  • 04 Februari 2014 - 09:36

    Oma:

    Leuk verhal elodie genieten van enn succes met je werkt

  • 13 Februari 2014 - 00:18

    Lydei:

    Lastig he ... onthaasten :) geniet er maar van, zal straks dan weer wennen zijn als je weer op Ferrari snelheid moet hihi. Super al die nieuwe ontdekkingen en ervaringen, succes met je enquête. Hier gaat alles zijn gangetje en scoor zelf goed bij eigen studie! Hier is het weer ...... nah laten we het daar maar ff niet over hebben :( Have fun!! xxx

  • 21 Februari 2014 - 12:22

    Nelly Cappon:

    Wat leuk om je bevindingen te lezen! een geweldige ervaring om in een totale andere omgeving te werken en te wonen.Geniet ervan!!
    Groetjes uit Axel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Barbados, Barbados

Internship Barbados

-

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2014

Het einde is in zicht...

30 April 2014

Dominica & Barbados - Kris, Mama & Celine

26 Februari 2014

Update!

04 Februari 2014

Januari alweer voorbij!

20 Januari 2014

Paradijs!

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 7088

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 08 Juli 2014

Internship Barbados

Landen bezocht: